Dzień Kolorowej Skarpetki, obchodzony 21 marca, to Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.Celem tej akcji jest promowanie praw osób z Zespołem Downa, zachęcanie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym oraz budzenie szacunku i akceptacji. Uczniowie na zajęciach z wychowawcą dowiedzieli się, czym jest Zespół Downa i dlaczego data 21 marca jest z nią związana. W ramach obchodów, społeczność szkolna założyła skarpety nie do pary. W ten sposób okazujemy swoją otwartość wobec odmienności ludzi, budujemy świadomość oraz poczucie wrażliwości i tolerancji wobec wszystkich osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.
Aktualności
DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI
Kiermasz wielkanocny
18 i 19 marca z inicjatywy Rady Rodziców odbył się w naszej szkole ,,Kiermasz Wielkanocny”. Uczniowie w ramach wolontariatu aktywnie uczestniczyli w tym przedsięwzięciu. W kiermasz włączyli się również chętnie dyrekcja, rodzice, nauczyciele i pracownicy obsługi. Pozyskane środki finansowe zostaną wykorzystane na potrzeby uczniów. Wszystkim serdecznie dziękujemy.
SZKOLNY TYDZIEŃ MÓZGU
Obchody Tygodnia mózgu rozpoczęliśmy od aktywności fizycznej albowiem jak dowodzą współczesne badania neurobiologiczne ruch poprawia pracę mózgu – zwiększa dopływ tlenu, wspomaga neuroplastyczność i sprzyja lepszemu myśleniu. W poniedziałek każda klasa spędziła przynajmniej godzinę na zabawach ruchowych na świeżym powietrzu oraz twórczej aktywności rysując na asfalcie kolorowe mandale. Eksperymentowanie z kształtami, kolorami i wzorami pobudziło wyobraźnie i twórcze myślenie naszych uczniów, dzięki czemu, teren przed szkołą i szkolne boisko stało się galerią sztuki. Wtorek był dniem rozważań w zakresie „Co lubi nasz mózg?, „Jak dbać o mózg?/ „Jak wspierać jego pracę?”, które to rozważania zostały przedstawione w formie plakatów umieszczonych następnie na szkolnych korytarzach. We wtorek klasy czwarte uczestniczyły w warsztatach rozwijających umiejętności uczenia się prowadzonych przez pedagoga M.Matczyńską. Podczas godzinnych zajęć uczniowie mogli zapoznać się z różnymi stylami uczenia się ze względu na dominujące zmysły i z adekwatnymi do nich technikami i metodami uczenia się. Podczas zajęć zaprezentowano techniki relaksacyjne pozwalające na osiągnięcie stanu najlepszej koncentracji i chłonności umysłu. Uczniowie dowiedzieli się jak wykorzystać swoje zmysły i wyobraźnię w procesie uczenia się.
W środę zadbaliśmy o nasz relaks. Uczniowie zaopatrzeni w poduszki lub przytulanki przerwy mogli spędzić odpoczywając na materacach. Czwartek poświęcony był na „łamanie głowy”. Uczniowie zmierzyli się z zagadkami logicznymi, quizami, rebusami, gdyż trening umysłu usprawnia nasze działania i pozwala lepiej funkcjonować na co dzień. Przedstawiciele klas czwartych i trzecich wzięli udział w grze dydaktycznej opartej na mnemotechnice „rzymski pokój”. Najlepsze wyniki w tej zabawie bazującej na dobrej pamięci, koncentracji uwagi , wyobraźni uzyskały pary z klasy 4a i 4b.
W ostatnim dniu zebraliśmy, wyszukiwane w ciągu całego tygodnia przez uczniów na lekcjach informatyki, dane na temat naszego mózgu – zaskakujące liczby, fakty i ciekawostki. Powstały z tego bardzo ciekawe banery informacyjne. Klasy I-IV w tym dniu poznawały funkcjonowanie mózgu od strony emocji- rozmawiały o nich i uczyły się je rozpoznawać.
W ramach działań dla rodziców pedagog M.Matczyńska przygotowała prelekcję pt.”Jak motywować dziecko do nauki?”(w oparciu o publikację Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły – w domu i w szkole”).
10
Galeria zdjęć
- brak danych
Archiwum Aktualności