Aktualności

          • DZIEŃ KOLOROWEJ SKARPETKI

          • Dzień Kolorowej Skarpetki, obchodzony 21 marca, to Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa.Celem tej akcji jest promowanie praw osób z Zespołem Downa, zachęcanie do pełnego uczestnictwa w życiu społecznym oraz budzenie szacunku i akceptacji. Uczniowie na zajęciach z wychowawcą dowiedzieli się, czym jest Zespół Downa i dlaczego data 21 marca jest z nią związana. W ramach obchodów, społeczność szkolna założyła skarpety nie do pary. W ten sposób okazujemy swoją otwartość wobec odmienności ludzi, budujemy świadomość oraz poczucie wrażliwości i tolerancji wobec wszystkich osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności.

          • Kiermasz wielkanocny

          • 18 i 19 marca z inicjatywy Rady Rodziców odbył się w naszej szkole ,,Kiermasz Wielkanocny”. Uczniowie w ramach wolontariatu aktywnie uczestniczyli w tym przedsięwzięciu. W kiermasz włączyli się również chętnie dyrekcja, rodzice, nauczyciele i pracownicy obsługi. Pozyskane środki finansowe zostaną wykorzystane na potrzeby uczniów. Wszystkim serdecznie dziękujemy.

          • SZKOLNY TYDZIEŃ MÓZGU

          • Obchody Tygodnia mózgu rozpoczęliśmy od aktywności fizycznej albowiem jak dowodzą współczesne badania neurobiologiczne ruch poprawia pracę mózgu – zwiększa dopływ tlenu, wspomaga neuroplastyczność i sprzyja lepszemu myśleniu. W poniedziałek każda klasa spędziła przynajmniej godzinę na zabawach ruchowych na świeżym powietrzu oraz twórczej aktywności rysując na asfalcie kolorowe mandale. Eksperymentowanie z kształtami, kolorami i wzorami pobudziło wyobraźnie i twórcze myślenie naszych uczniów, dzięki czemu, teren przed szkołą i szkolne boisko stało się galerią sztuki. Wtorek był dniem rozważań w zakresie „Co lubi nasz mózg?, „Jak dbać o mózg?/ „Jak wspierać jego pracę?”, które to rozważania zostały przedstawione w formie plakatów umieszczonych następnie na szkolnych korytarzach. We wtorek klasy czwarte uczestniczyły w warsztatach rozwijających umiejętności uczenia się prowadzonych przez pedagoga M.Matczyńską. Podczas godzinnych zajęć uczniowie mogli zapoznać się z różnymi stylami uczenia się ze względu na dominujące zmysły i z adekwatnymi do nich technikami i metodami uczenia się. Podczas zajęć zaprezentowano techniki relaksacyjne pozwalające na osiągnięcie stanu najlepszej koncentracji i chłonności umysłu. Uczniowie dowiedzieli się jak wykorzystać swoje zmysły i wyobraźnię w procesie uczenia się.

            W środę zadbaliśmy o nasz relaks. Uczniowie zaopatrzeni w poduszki lub przytulanki przerwy mogli spędzić odpoczywając na materacach. Czwartek poświęcony był na „łamanie głowy”. Uczniowie zmierzyli się z zagadkami logicznymi, quizami, rebusami, gdyż trening umysłu usprawnia nasze działania i pozwala lepiej funkcjonować na co dzień. Przedstawiciele klas czwartych i trzecich wzięli udział w grze dydaktycznej opartej na mnemotechnice „rzymski pokój”. Najlepsze wyniki w tej zabawie bazującej na dobrej pamięci, koncentracji uwagi , wyobraźni uzyskały pary z klasy 4a i 4b.

            W ostatnim dniu zebraliśmy, wyszukiwane w ciągu całego tygodnia przez uczniów na lekcjach informatyki, dane na temat naszego mózgu – zaskakujące liczby, fakty i ciekawostki. Powstały z tego bardzo ciekawe banery informacyjne. Klasy I-IV w tym dniu poznawały funkcjonowanie mózgu od strony emocji- rozmawiały o nich i uczyły się je rozpoznawać.

            W ramach działań dla rodziców pedagog M.Matczyńska przygotowała prelekcję pt.”Jak motywować dziecko do nauki?”(w oparciu o publikację Adele Faber i Elaine Mazlish „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły – w domu i w szkole”).

    • Galeria zdjęć

      • brak danych
    • Kontakty

      • Szkoła Podstawowa im. Powstańców Wielkopolskich w Brzozie
      • spbrzoza@nowawieswielka.pl i sp_brzoza@wp.pl
      • (52) 381-01-68 budynek A
      • (52) 320-15-41 budynek B
      • Powstańców Wielkopolskich 31 - budynek A

        Powstańców Wielkopolskich 31A - budynek B

        86-061 Brzoza
        Poland
  • Galeria zdjęć

    • brak danych